Hjem > Herretennis, Kvinnetennis > Alt om NM

Alt om NM


Jeg følger ikke så godt med på norsk tennis. Denne helga er det NM, følg turneringen på www.tennisnm.no.

Kategorier:Herretennis, Kvinnetennis Tags:
  1. Knut
    22/08/2009, kl. 23:31

    Jeg har heller ikke fulgt med på norsk tennis. Da kvaliteten er langt høyere andre steder har jeg ikke sett noen grunn til å følge med på hva som skjer i Norge. Det samme gjelder forøvrig for fotball. Likevel stakk jeg innom Frognerparken og fikk med meg fredagens to semifinaler.

    To ting slo meg:
    1) Begge vinnerne slicet 9 av 10 slag på backhand. Veldig «unorskt», men det var veldig effektivt.
    2) Stian Boretti, som har vært norges beste spiller i mange år nå, var sjanseløs i sin semifinale. Jeg mener å ha hørt at han ved en anledning som junior slo Andy Roddick og at det har vært satset hardt på å få ham inn blant 50-100 på ATP. Problemet, slik jeg ser det, er at han ikke har noen våpen. Han viste ingen slag i går som skapte noe som helst problemer for motstanderen, og dermed langt mindre problemer for motstandere av topp100-kaliber. Sånn sett virker det helt meningsløst å i en årrekke bruke så mye ressurser på en spiller som åpenbart ikke har det som skal til.
    Men igjen, jeg har ikke fulgt med på norsk tennis og har kanskje gått glipp av noen vesentlige poenger her?

  2. Erik
    27/08/2009, kl. 22:20

    Tveit er skadet i håndleddet så han kan bare slice på backhand og Boretti har slutten og satse for en god stund siden…

    • Knut
      28/08/2009, kl. 10:38

      Jeg leste i etterkant at Tveit var skadet. Det gjør jo prestasjonen enda større at han vinner NM uten å kunne slå normal backhand.

      Greit nok at Boretti ikke lenger satser. Men jeg lurer fortsatt på hvordan tennisforbundet kan mene at han hadde topp 50-potensiale.

  3. Erik
    29/08/2009, kl. 14:50

    Han var en veldig godt junior, og har spilt tresetter mot både Roddick og Federer (han slo en av dem, husker ikke hvem). Dessuten spilte han med et brukket ribbein under NM…

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

